11 טעויות תזונתיות שאנחנו מרגילים את ילדינו לעשות

39039304_s

 

  1. ארוחות בוקר שחוזרת על עצמה, אנו חייבים לגוון לילדינו את התזונה באופן קבוע.
  2. במקום להרגיל את הילדים לחלב פרה תשתמשו בתחליפי חלב, לגוון בין חלב שקדים, חלב סויה, חלב אורז, חלב כוסמין. להרגיל את הילדים לטעמים שונים של חלב.
  3. עד גיל 3 אסור להאכיל את הילדים במוצרים מלאים, כמו קמח מלא, אורז מלא כו'. מזונות אלה מקשים על התפתחות המערכת העיכול. מכיל 3 מתחילים לתת 50% מלאים ומגיל 5 מומלץ רק מלאים.
  4. אסור להכניס לבית דברים שלא הייתם רוצים שהילדים שלכם יאכלו.
  5. אנחנו לא "משווקים" לילדים שלנו את האוכל הבריא, זה לא מספיק להגיד לילד "תאכל כי זה בריא לך"! מילים כגון אורגני, ברוקולי, שיבולת שועל, ללא סוכר, ללא חומרים משמרים – אינם מושכים את הילד!
    תהיו יצירתיים! תמציאו שמות מגניבים לאוכל.
  6. אנחנו אומרים לילד: "תאכל ארוחת צהריים עד הסוף ותקבל חטיף/ שוקולד/ סוכריה" ובכך כבר מהילדות אתם מפתחים אצל הילד הרגלי תזונה לא נכונים.
  7. מומלץ לבדוק את מרכיבי המזון, אם כתוב במרכיבים של המזון אותיות כגון E, צבעי מאכל, תוספי טעם וריח וחומרים משמרים, עדיף לא לקנות.
  8. מומלץ שסוגי המזון על הצלחת לא יגעו אחד בשני, ילדים אוהבים הפרדה ולאכול דבר דבר.
  9. מידי פעם לאסור לילדים אוכל בריא, כמו שאנחנו עושים עם האוכל לא בריא. כך האוכל הבריא פתאום יקבל ערך בעיניי הילדים.
  10. אם ילדי מדלג על ארוחה אחת, מדי פעם, אסור לחייב אותו לאכול. לילדים יש את הסיבות שלהם למה אינם רוצים לאכול.
    כמובן אם מדובר על התנהגות חוזרת, יש להתייעץ.
  11. לא לאסור לילד לאכול ממתקים וחטיפים בימי הולדת ואירועים חברתיים.
פגישת ייעוץ חינם לחץ כאןŸ
02-6506977

מאת שמעון פאול פרידלנדר

שמעון פאול פרידלנדר
מומחה רפואה סינית.
פתח לימודים מתקדמים ברפואה הסינית למטפלים מנוסים.
מעביר הרצאות וקורסים ברחבי הארץ והעולם בנושא דיקור בלייזר.