אנשים רבים סובלים מדיכאון בתקופת מעבר מקיץ לחורף, דיכאון הנקרא בשפה המקצועית הפרעה עונתית.
שעון חורף, התקררות ועננות גבוהה גורמים לתחושה שהימים “מתקצרים”.

סקרים מראים כי דיכאון חורף קשור למרכיב קוגנטיבי המתבטא ביציאה מהבית החמים לעבודה בשעות בהם השמש עדיין לא זורחת במלואה, והשיבה הביתה כשבחוץ כבר חשוך. מצב זה מוביל לתחושה שהיום “התבזבז”. בנוסף, בגלל המחסור באור יום הגוף מרגיש עייף וכל הזמן נוטה לרצון לישון. כמובן שאנשים רבים מדוכאים מכך במהלך עונת סתיו-חורף, אך ניתן לנקוט בצעדים רבים על מנת לשוב ולהרגיש טוב יותר כמו בימי הקיץ החמים והארוכים. 

  • הקפידו על פעילות גופנית קבועה ואינטנסיבית לפחות 3 פעמים בשבוע – ספורט מחמם את הגוף וגורם לנו להרגיש חיים, בריאים ויפים יותר.
  • הקפידו על תזונה מחממת, הרבה ירקות מבושלים, מאכלים חריפים כאלה כמו: פלפלים חריפים, שום ובצל, לא רק מוסיפים טעמים ופיקנטיות לאוכל אלא, גם דוחים חיידקים וחולי. כמו כן אוכל עשוי בתנור ובישול ארוך כגון חמין.
  • נסו לתפוס כמה שיותר שמש, למזלנו החורף בישראל מלא בימים נעימים. לכן נצלו כל הזדמנות לצאת החוצה בשעות שבהן יש אור ושמש.
  • אפילו בימים גשומים אפשר למצוא מלא אנרגיות חיוביות ורומנטיקה. הקפידו לעטוף את עצמכם באווירה נעימה, שמיכה חמה, גרביים צבעוניות, תה ירוק טעים, סרט שאתם אוהבים – ותאמינו ששתחילו לאהוב את החורף.
  • ביגוד חורפי, אנו סבורים שכל אחד יסכים איתנו שאין על מראה חורפי עם בגדים חמימים ונעימים העוטפיםאת הגוף. סוודרים סרוגים, צעיפים, מעילים יפים, כפפות וכובעים – בסטייל מטורף שאין כמוהו בקיץ.
  • מוזיקה טובה וריקודים ירימו את מצב הרוח שלכם וגם יחממו את הגוף ואת הנשמה.
  • ערב נרות ויין טוב, לצד פלטת פירות חורפיים (תותים, אפרסמונים, פומלות, קלמנטינות).
  • רוב הישראלים לא באמת יודעים מה זה שלג, לכן תכננו לכם נסיעה צפונה לחרמון ולמי שיש קצת ימי חופש מהעבודה שיארגן לעצמו חופשה למדינות אירופה או ארה”ב העשירות בקסם של החורף האמיתי.
  • רפואה סינית מצויינת בטיפול בדיכאון וחוסר אנרגיה.
  • צמחי מרפא המחממים את הגוף ומחזקים אותו לקראת ובזמן החורף.

התמחויות שונות

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות