“המזון הבריא ביותר בעולם”
“מזון על”

“אחד המאכלים הבריאים על פני כדור הארץ”

“כוכב עליון”

 

אלה חלק מהדברים שאומרים על זרעי הצ’יה, נשמע מופרך?…… אני מזמינה אתכם לקרוא ולהיווכח בעצמכם במקור האנרגיה עשיר ועצום שנקרא “צ’יה”.

מקור השם צ’יה הינו כוח ותכף תבינו למה!

צ’יה – זרעים קטנים ושחורים שמקורם בצמח הסלביה היספניקה, סוג של מנטה הגדל בעיקר בדרום אמריקה.
רק לאחרונה זוהו הזרעים כ”מזון על” שהוא המזון העשיר ביותר במרכיבי תזונה חיוניים לגוף שבשנים האחרונות צובר תאוצה בכל העולם.

זרעי צ’יה הם בדרך כלל בצורה אליפטית, דמויי ביצה קטנה בקוטר של 1 מ”מ בערך, ומנומרים בצבעים חום, אפור, שחור ולבן.
הזרעים היוו מרכיב חשוב בתזונה של האצטקים ושל בני שבט המאיה כמקור לאנרגיה זמינה.
הייחודיות שלו הוא ביכולת שלו לספק כמות מחודשת של אנרגיה ולכן ספורטאים רואים בו מקור מצוין לחידוש המאגרים וחיזוק הסיבולת הגופנית שלהם.

push-ups-888024_640

 

מרכיבים תזונתיים: אומגה 3,6,9, אשלגן,חומצות אמינו, חומצות שומן, נתרן,חלבון,סידן,זרחן,ויטמינים B12,B9 וסיבים תזונתיים.

סגולותיו של הצ’יה

מייצב רמת הגלוקוזה בדם – זרעי הצ’יה תורמים לוויסות ואיזון רמת הגלוקוזה בדם ולהקלה על זרימת הדם. ובכך מאפשרת רמת אנרגיה גבוהה ויציבה.

משפר תפקודי לב, מוח ומערכת העצבים – זרעי הצ’יה עשירים באחוז גבוה של חומצות שומן מסוג אומגה 3,6 ו-9  שילוב אומגה  בתזונה היומית חשובה מאוד לשמירה על כלי הדם והמערכת הלבבית. כמו כן, צריכת אומגה 3 מפחיתה את הסיכון לסרטן ולדלקות ומשפרת את מצב הרוח.

 

מפחיתים את הסיכון לסרטן ומחלות שונות – נמצא כי הזרעים מסייעים בטיפול באלרגיות, אנמיה, סרטן, מחלות לב וכלי דם, התקפי לב, הפרעות הורמונאליות, היפרליפידמיה, יתר לחץ דם, שבץ והרחבת כלי הדם. מחקרים נוספים גורסים כי לזרעי הצ’יה יש גם השפעה מיטיבה במניעת קרישיות יתר בדם מאחר והם עובדים כנוגדי חמצון ומשפרים את יכולת התגובה האנטי ויראלית.

משפיע על תחושת השובע –בגרעין הצ’יה כ- 20% חלבון, תכונות חיוביות רבות  לחלבון ובין היתר הוא משפיע על תחושת השובע, מקטין את התשוקה לנשנושי לילה ומצמצם מחשבות אובססיביות על אוכל.  כמו כן  זרעי צ׳יה מכילים כמות נכבדת של סיבים תזונתיים. אותם סיבים מספקים לנו  תחושת שובע ממושכת ומסייעים לצמצם את תחושת הרעב והרצון למתוק, לכן צריכה שלהם או שילובם כחלק מהתפריט התזונתי שלנו, מסייעת לתהליך ההורדה במשקל.

שיפור היכולות הגופניות בקרב ספורטאים –   יש בהם שילוב מאוזן של חלבונים, שומנים חיוניים, סיבים, פחמימות מורכבות, וחומרים נוגדי חמצון אשר מסייעים לחיזוק הסיבולת הגופנית. כמו כן מסייעים בבניית מסת שריר בפעולה והאטת פירוק השריר במנוחה וזאת בזכות חומצות השומן שמשפרות את תהליך חילוף החומרים בגוף (Metabolic Function) וריכוזי חלבון צמחי איכותי גבוהים.

[contact_info]

הנחיות שימוש:

כמות מומלצת:  2 כפיות צ’יה (כ- 12 גרם) ליום.

הנחיות צריכת התוסף: לאחר הפתיחה רצוי לשמור בקירור.
גרעיני צ’יה הם בעלי אורך חיי מדף ממושכים מאוד של כשנתיים.

את זרעי הצ’יה ניתן להוסיף למאכלים  כציפוי עליון או להכניסם לבצקים ,שייקים, דגני בוקר, חטיף אנרגיה,יוגורט, להפוך אותם לחומר דמוי ג’לטין, או לצרוך אותם בצורה גולמית.

 

 

מתכון:

מעדן פירות וצ’יה:

4 כפות זרעי צ’יה, 1/2 כוס שיבולת שועל, 2 כוסות חלב קוקוס (ניתן להשתמש גם בחלב שקדים\ סויה וכד’) ו-1 כף דבש טבעי. מערבבים הכל יחדיו ומשהים במקרר ללילה. (8 שעות). לפני ההגשה חותכים 2-3 סוגי פירות (עדין או גס לפי העדפה).

chia-1110682_640

הגשה: מוזגים את התערובת לכוס\ צלוחית  ומעל את הפירות החתוכים ניתן לזלף מעט דבש מעל.

בתיאבון!

[contact_info] 


[slideshow_deploy id=’1473′]