11 טעויות תזונתיות שאנחנו מרגילים את ילדינו לעשות

11 טעויות תזונתיות שאנחנו מרגילים את ילדינו לעשות

  • ארוחות בוקר שחוזרת על עצמה, אנו חייבים לגוון לילדינו את התזונה באופן קבוע.
  • במקום להרגיל את הילדים לחלב פרה תשתמשו בתחליפי חלב, לגוון בין חלב שקדים, חלב סויה, חלב אורז, חלב כוסמין. להרגיל את הילדים לטעמים שונים של חלב.
  • עד גיל 3 אסור להאכיל את הילדים במוצרים מלאים, כמו קמח מלא, אורז מלא כו’. מזונות אלה מקשים על התפתחות המערכת העיכול. מכיל 3 מתחילים לתת 50% מלאים ומגיל 5 מומלץ רק מלאים.
  • אסור להכניס לבית דברים שלא הייתם רוצים שהילדים שלכם יאכלו.
  • אנחנו לא “משווקים” לילדים שלנו את האוכל הבריא, זה לא מספיק להגיד לילד “תאכל כי זה בריא לך”! מילים כגון אורגני, ברוקולי, שיבולת שועל, ללא סוכר, ללא חומרים משמרים – אינם מושכים את הילד!
    תהיו יצירתיים! תמציאו שמות מגניבים לאוכל.
  • אנחנו אומרים לילד: “תאכל ארוחת צהריים עד הסוף ותקבל חטיף/ שוקולד/ סוכריה” ובכך כבר מהילדות אתם מפתחים אצל הילד הרגלי תזונה לא נכונים.
  • מומלץ לבדוק את מרכיבי המזון, אם כתוב במרכיבים של המזון אותיות כגון E, צבעי מאכל, תוספי טעם וריח וחומרים משמרים, עדיף לא לקנות.
  • מומלץ שסוגי המזון על הצלחת לא יגעו אחד בשני, ילדים אוהבים הפרדה ולאכול דבר דבר.
  • מידי פעם לאסור לילדים אוכל בריא, כמו שאנחנו עושים עם האוכל לא בריא. כך האוכל הבריא פתאום יקבל ערך בעיניי הילדים.
  • אם ילדי מדלג על ארוחה אחת, מדי פעם, אסור לחייב אותו לאכול. לילדים יש את הסיבות שלהם למה אינם רוצים לאכול.
    כמובן אם מדובר על התנהגות חוזרת, יש להתייעץ.
  • לא לאסור לילד לאכול ממתקים וחטיפים בימי הולדת ואירועים חברתיים.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות