יש עוד דרכים להתמודד עם בעיות קשב וריכוז

יש עוד דרכים להתמודד עם בעיות קשב וריכוז

מתחילים שנה, נכנסים לשגרה, ספטמבר כבר עבר, החגים מאחורינו, הסתיו עם העלים הנושרים מהעצים משרים עלינו שלווה, גשם מטפטף מדי פעם. הילדים הולכים מדי יום לבית הספר, אתם חזרתם לעבודה סדירה, הכל שגרה ושקט.
בלי תכנון מוקדם, לפתע השגרה מופרת. אחד מילדיכם משדר קושי, לא נרדם, בוכה בתדירות ללא סיבה, כועס ואתם לא מבינים למה, נוצרות מריבות עם ההורים והאחים האחרים במשפחה, אי סדר, רעש, חפצים עפים להם בבית.

לפני שאתם מבינים ומגדירים את הבעיה, אתם מקבלים פניה מהמחנכת בבית הספר “נא הגיעו לשיחה דחופה”. אתם מתייצבים בכיתה מבולבלים ומקבלים דיווח על התנהגות לא נאותה של ילדכם, כמו בבית. אין לכם הסבר לכך, אתם חשים מתוסכלים ומתחילים לחפש תשובות: “מה ארע לילד החביב שלנו? הילד הרגוע, החברותי, התלמיד שכל המורים שבחו? מה הגורם לשינוי?”.
אתם מנסים לנתח את התנהגות הילד, לתשאל אותו, יוצרים עליו לחץ כדי שיסביר, ואין מענה.
יועצת בית הספר מזמנת אתכם לשיחה, בה היא מדווחת, שיש חשש שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, ועליכם לקחתו לאבחון דידקטי. אתם חשים שהשמים נפלו על ראשכם.
מה פתאום ילדכם, שגדל במשפחה טובה, סובל מהפרעת קשב וריכוז? זו בוודאי טעות.

אתם בטוחים שזו לא אשמת הילד, זה לא צודק להגדירו בדרך זו.
זו מערכת החינוך שגרמה לו לבעיה. זו מערכת החינוך שלא השתנתה כבר 150 שנה, מאז המהפכה התעשייתית, זו היא שלא מצליחה לצמצם פערים ולהתאים את עצמה לעולם המודרני.
”למטפלים שלנו בקליניקת ניי ג’ינג דווקא זה נשמע מעט כמו “ילד” שסובל מבעיות קשב וריכוז”.

אתם לא מצליחים לישון בלילות מרוב דאגה. גלישה באינטרנט באתר משרד החינוך מעצים את תחושתכם שמערכת החינוך לא מתקדמת ונוטה לשמר את צורת הלימוד המסורתית במקום לשאוף להתאים את עצמה ל – OECD. 
אתם מבינים, שמורה בבית הספר של ילדכם, הנדרשת להשיב 30 ילדים בחדר סגור (הכיתה), במשך 8 שעות, ולצפות שילמדו וגם ייהנו, תנחל כשלון מלא.

אלברט אינשטיין אמר פעם:

בית ספר זה כאילו להגיד ל – 10 חיות שונות לטפס על עץ:
הקוף ישמח
הנמר יסתדר
הציפור לא תטפס אך תעוף וקצת תרמה (וכך ישללו אותה מהמבחן)
הפיל לא מבין בכלל למה לטפס
הדג לא שמע כלום ולעולם לא יצליח”.
סיום המשימה: תעודת הצטיינות לקוף
הנמר יקבל ציון בינוני ויתבקש להתאמץ יותר
הציפור, הפיל והדג יתבקשו לעבור אבחון לקשב וריכוז ובסופו של הדבר יקבלו הארכת זמן והקלות שונות
התוצאה האמיתית היא, שכולם צריכים תרופה כזו או אחרת.

ברפואה סינית, קיים טיפול יעיל להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, המתבצע בהצלחה רבה
בקליניקת ניי ג’ינג הטיפול כולל כמה דרכים:

הדרכות להורים ולילדם. רוב הילדים רגילים לאורך חיים לא תקין, הגורם להם להפוך לעצבנים יותר ופחות שקטים.

דיקור סיני או דיקור בלייזר. מדובר בטיפול קצר ולא כואב שנעשה לרוב על הזרוע והרגליים.

ייעוץ לתזונה מתאימה. אנו ננתח את הרכב המזון הקיים היום בביתו של הילד, ונתאים לו תפריט מזון, בהתאם להפרעה, שהוא סובל ממנה.

מתן צמחי מרפא. מדובר בתמציות של צמחי מרפא סינים שימצאו כמתאימים להרגעת הילד ויעזרו לילד להתגבר על הקשים שהתפתחו אצלו.

בתחילת הדרך, אנו בקליניקת ניי ג’ינג מתחילים בפגישת ייעוץ חינם ומשם מתקדמים לאבחון מעמיק של הבעיה בכדי להגיע לתוצאות מהירות ויעילות. לרוב מדובר בשישה טיפולים לכל היותר.
כמובן, ילד שמגיע לפגישת הייעוץ, לא יצטרך לעבור את כל סוגי הטיפול המפורטים לעיל. על דרך הטיפול יוחלט בפגישה הראשונה.

מספר אחד המטפלים בקליניקת ניי ג’ינג:
“כשהורים מגיעים אלי לקליניקה היום, ולאחר ההסברים שלי, רובם מגיעים להבנה שאין דרך לעזור לאנשי ההוראה, ובעצם לא צריך לשנות מאום, ואין טעם להטיל את האשמה על מערכת החינוך. בקצב איטי מתחילים שינוים במערכות החינוך סביב העולם.
גם בארץ, בתי ספר רבים מנסים להיות יצירתיים, להתאים את עצמם למאה ה – 21, ומבינים שצריך לעשות שינוי. גם בתי הספר מחפשים אלטרנטיבה למתן תרופות כטיפול בהפרעות קשב וריכוז בכיתה. הם שותפים לנו. עלינו להבין שיש תקווה לעתיד.
אנחנו הורים יכולים לצמצם את התופעות הכרוכות בהפרעת קשב וריכוז, ולעזור לילד לעבור את ימי בית הספר ללא קשיים נפשיים וללא טיפול תרופתי.
ראשית, אני ממליץ על שינוים התנהגותיים בבית, כמו לשנות הרגלי מחשב, טלפון סלולארי וטלוויזיה. שלושת הכלים הטכנולוגיים האלו גורמים לנו להיות ללא תנועה, כשהמוח מוזן בהרבה מאוד מידע ללא בקרה וסינון. השימוש המסיבי בכלים אלו הורס את היצירתיות והדמיון של הילד. בנוסף חשוב לעשות שינוי תזונתי בתפריט של הילד. תזונה לא מאוזנת גורמת לילד להיות יותר קופצני ולא שקט, בשל עודף הסוכר במזונות שונים שהוא צורך.
ולבסוף, דיקור סיני, מביא לתוצאות מהירות ויעילות בשינוי התנהגותי של הילד. לאחר מספר קטן של טיפולים, הילד יחזור לעצמו, להסתדר בבית הספר ולעבור את הבלתי אפשרי בשבילו, כי נתנו לו כלים מתאימים. עד שיום אחד הבית הספר יתאים את עצמו לכל ילד… וזה יקרה בקרוב.”

חבל על הילד!
תנו לו כלים להתמודד עם עצמו ועם בית הספר
וגם לכם כהורים, איתו.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

שייך להתמחות