שגרה או שגרע, על השגרה הבלתי שגרתית בחיינו

מהי שגרה? זהו סדר הפעילות הקבוע שלנו. שעת ההשכמה והשינה, זמני האכילה, העבודה, המנוחה והפנאי. ימים קבועים של חופשה ושבתון, אנשים שאנו פוגשים מדי יום, מעשים שאנו עושים כל הזמן.
אנו חושבים שחיינו מתנהלים בתוך שגרה, לימודים, עבודה, משפחה. אנו מתכוונים למצב בו אין הפרעות והסחות מענייני היום יומיים, שקט וביטחון, להמשיך ולעשות את אותם הדברים. האמנם?

שגרה חשובה לתפקוד הפיסיולוגי שלנו. זרימת ההורמונים בגופינו פועלת לפי שעון ביולוגי, ואינה יכולה לתפקד כראוי, אם אין שיגרת חיים יומית נורמטיבית שלנו. מחזוריות הורמונלית בגוף האישה והגבר מחייבת שגרת חיים קבועה ומסודרת.
בקרב ילדים ונוער, הורמון הגדילה מופרש חמש שעות לאחר שהם הולכים לישון. ילד או בחור צעיר, שבאופן קבוע הולך לישון בשעה 22:00, גורם לכך שהורמון הגדילה מופרש החל מהשעה 03:00, וכתוצאה מכך, גופו מכיל את הורמון הגדילה רק מספר שעות בודדות.

העולם המערבי המודרני מקיף אותנו בחדשנות טכנולוגית בעשרות השנים האחרונות וגורם לנו לצאת לחלוטין מהשגרה. איבדנו את היכולת להרגיל את הגוף לקצב חיים אחיד.
זה הזמן לעשות סדר ולהחזיר את השגרה לחיינו, ביום יום, בשבוע, מדי חודש בחודשו.


שגרה יומית, כל יום אותו הדבר

תזונה
חשוב לשמור על שגרה באכילה, לאכול במועדים קבועים כדי להרגיש טוב יותר.
מומלץ לאכול שש מנות לאורך היום, שלוש מנות עיקריות ושלוש מנות בינוניות.

תאכלו ארוחת בוקר כמנה עיקרית ראשונה של היום, לאחר שלוש שעות תאכלו ארוחה בינונית, לאחר שלוש שעות נוספות ארוחת צהרים גדולה וכך תמשיכו, כשארוחת הערב תאכל לא מאוחר יותר מהשעה 19:00. לאחר שעה זו, חלים שינויים הורמונאליים והגוף אינו מצליח לעכל את המזון כראוי.

שינה
השינה היא הדבר החשוב ביותר, שיש לשמור בו על השגרה. לגוף יש שעון ביולוגי המכוון לפי ההרגלים שלכם. חשוב להרגיל את הגוף לזמנים קבועים של שינה ולא לשנות יותר מפעם בשבוע את זמן השינה. יש לשאוף לשמונה שעות שינה מדי לילה בשעות קבועות.

היגיינה עצמית

גופינו הוא הדבר היקר ביותר לנו, הוא מחייב התייחסות מיוחדת. הגוף מסוגל לדבר אלינו בסימנים ועלינו להקשיב לו. שימו לב לסימפטומים שונים כמו ריח שונה, הפרשות לא מוכרות, מרקם שונה של העור, זיעה מרובה, צבעים בגוף, כאבים שמקורם לא ברור.
כשחברים ומכרים אומרים לכם שיש לכם ריח שונה, חשוב להקשיב להם ולהבין שהגוף מודיע על שינוי לא תקין שחל בו, במיוחד כשמדובר בריח שהוא לא נעים. הטיפול בריח לא נעים של הגוף מתבצע על ידי מקלחות תכופות, שינוי תזונה ודיקור סיני.
הפרשות לא מוכרות מנקבוביות או מנרתיק האישה מצביעים על חוסר איזון בגוף, סימפטום המצריך התייחסות מיוחדת וטיפול.
מומלץ להתקלח פעם ביום מקלחת לכל הגוף, להשתמש בסבון אורגני, וזמן קצר לאחר פעילות גופנית. מומלץ לחפוף את השיער לפי אופיו, מרקם ושומן השיער.

במקרה של גרד בקרקפת, חשוב להשתמש בשמפו אורגני.
השימוש בדאודורנט מומלץ לשיפור ריח הגוף. יש להשתמש בדאודורנט קריסטל בלבד. לא מומלץ להשתמש בחומרי ריח המכילים קרם, מכיון שהם סותמים את נקבוביות העור.
יש לגזור ציפורניים אחת לשבוע, ולנקות לכלוך המצטבר מתחת לציפורן, הכל לפי הצורך.

חימום ומתיחות לגוף
מומלץ להקדיש לגוף עשר דקות, לסובב את כל המפרקים ולחמם אותם, ולאחר מכן למתוח את השרירים כשגרה חיונית.

פעילות גופנית

כדאי לבצע פעילות גופנית פשוטה וקלילה למשך 10 – 30 דקות מדי יום, עדיפות למצוא זמן יומי קבוע לפעילות זו.

לאמץ את המוח
השגרה חשובה גם בעבודה, חשוב לעבוד עבודה קבועה, כשאנו יודעים את הצפוי לנו מדי יום.

העבודה חייבת לאמץ את המוח ואת המוטיבציה שלנו להתקדם ולהשתפר כל הזמן.
בהחלט לא מומלץ לסיים יום עבודה כשאנו מותשים ועייפים ויותר גרוע – שחוקים.

אהבת עצמית
הביטו במראה לפחות פעם ביום, אפשר אחרי המקלחת, ותהנו מהמראה, הכל שייך לכם, הגוף הפרטי שלכם בלבד, אתם אחראים עליו. תאהבו כל חלק וחלק ממנו. תאהבו את עצמכם.
אין טעם להביט במגזיני יופי ובדוגמניות שבטלוויזיה, תפקידם לגרום לשווק אשליות. אתם תרגישו מכוערים לידם.

אדם קרוב אלינו
לכל אחד יש לפחות אדם אחד בחייו, הקרוב אליו יותר מאחרים, אדם, איתו משוחחים על נושאי היום יום ועל מחשבות ורגשות כמוסים. אדם זה יכול להיות בן / בת זוג, חבר טוב, שותף לעבודה או בן משפחה.
טפחו את הקשר אליו.

שגרה שבועית, 1 – 4 פעמים בשבוע

חברה

האדם הוא חיה חברתית, חיי החברה הכרחיים עבורו, חשוב לו להיות מוקף אנשים שמעריכים אותו ואוהבים אותו, אך גם מוכנים לקבל את הצדדים הפחות נחמדים שלו, שקשה להכיל.
דאגו להתרועע בחברה, לקיים מפגש חברתי מספר פעמים בשבוע, לא לוותר, ליזום. שגרה חברתית זו תגרום לכם להפעיל חשיבה ורגש ותעשה לכם טוב.

שעמום
בתקופה האחרונה אנו אבדנו את היכולת להשתעמם. הטלפונים הסלולאריים, הסמרטפונים, האינטרנט, שהפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו, ממלאים אותנו עניין, אין רגע משעמם. אנחנו לא מצליחים להביא את עצמינו לשעמום.
מומלץ לנסות מדי פעם להיות משועמם, כי השעמום מביא ליצירות היפות ביותר. נסו ותראו!

אורגזמה – נשים וגברים כאחד
מאז ומתמיד, האדם הבוגר שאף לחוות אורגזמה בשלבים שונים בחייו. אורגזמה וכל התהליך להגיע אליה מהווים חלק בלתי נפרד בכל המערכת בגוף.
אדם ממוצע אמור להגיע לאורגזמה בתדירות של יום עד פעם בשבוע, עצמי או עם בן/בת הזוג. זו השגרה הבריאה.
כאשר קיים מצב של חוסר שגרה, בעקבות לחצים, חוסר של זמן וחוסר אהבה עצמית, לא מצליחים לחוות אורגזמה. חשוב לשים לב שאם בחודש האחרון לא חוויתם אורגזמה, המשמעות היא שהגוף נותן סימן שדבר מה לא תקין, נוצר חוסר איזון ומומלץ לגשת לייעוץ רפואי וסקסולוגי.

ריגוש

נסו לעשות דבר שירגש אתכם, שיגרום לכם לצחוק, לבכות, לכעוס, להיות עצוב, להתעצבן, בכל פעם לגוון עם רגש אחר בלי לחזור על אותו רגש שוב ושוב. אחת לשבוע.
צפו בסרט שיעורר בכם רגש אחד, קראו ספר, בנו סיטואציות, שמראש תדעו שהן תגרומנה לכם לחוות רגש מסוים אחד.

ארוחה מיוחדת

פעם בשבוע, אכלו ארוחה אחת, שונה ואחרת, שאינה דומה לארוחות שאכלתם במהלך השבוע, ארוחה, לה תקדישו תשומת לב והכנה מיוחדת.

תרבות
חשוב לשלב במהלך השבוע השתתפות במספר אירועי תרבות מסוגים שונים, הנוגעים בנו אישית.

עיסוי
חשוב והכרחי להתענג אחת לשבוע בעיסוי כלשהו.
העיסוי יכול להיות מאדם קרוב אליכם או מאיש מקצועי. העיסוי גורם לזרימת דם קבועה ועוזר לנו לשמור על איזון בגוף.

ולבסוף,
עשו פעם בשבוע פעולה, שאינה חשובה או שבסופה יש מטרה, ללא כל שאיפה. במהלך הפעולה אין בכוונתכם לשאוף להיות הטובים ביותר.
פעולות ותחביבים מסוג זה מסייעים למוח להתנקות.

שגרה חודשית, 1 – 2 פעמים בחודש

טיול
צאו לטיול קצר שאינו דורש הערכות ותכנון מסובכים. כל טיול מביא איתו התלהבות וטעם לחיים.

לשבור שיגרה
לאחר שקראתם את הכתבה לעיל, מומלץ שתעשו פעילות המנוגדת לחלוטין לנאמר בה.
צאו מהשגרה, אחת לחודש, זרמו עם החיים ותופתעו לטובה!

שייך להתמחות

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות